Assalamu'alaikum.

Assalamu'alaikum
Selamat datang di blog ini. Terimaksih atas kunjungannya sahabat

Semoga dapat bermanfaat untuk membuat kita lebih baik lagi, amin....
(bagi yang ingin copy and share artikel yang ada dblog ini, silahkan saja, asal cantumkan sumbernya... :)

Tuesday 13 July 2010

...Bisikan Sanubari...

Telah kupilih jalanMu,

Jalan yang mendekatkan aku padaMu,

Jalan orang-orang yang beriman dan beramal soleh,

Dan aku yakin sebenar-benarnya,

Cintaku padaMu takkan pernah dikecewakan...


Namun ya Allah,

Ampuni aku,

Fitrah hati ini terlalu berat untuk kubuang,

Terlalu pahit untuk ditelan,

Tapi terus-terusan aku gagahkan,

Demi menggapai cintaMu Yang Esa...


Bantulah aku ya Allah,

Jika rinduku ini imaginasi syaitan,

Dan kuminta ia dilenyapkan,

Andai kasihku berlandaskan nafsu,

Kumohon matikanlah rasa cinta yang belum tentu jadi milikku...


Tolonglah hamba Mu yang hina ini,

Untuk mengisi bejana cintaku untukMu,

Agar aku takkan pernah dahagakan,

Cinta dari insan yang tak halal bagiku,

Teguhkan kasihku untukMu,

Agar aku tak kecundang dijajah cinta yang dusta,

Yang menjadi hijab di antara kita,

Tetapkan langkahku di jalan ini...


kuatkan aku ya Allah,

Untuk menenggelamkan kapal cinta manusia,

Walau ia se'gah' bahtera 'Titanic',

Tetapku pinta ia karam,

Jika belayar ia di lautan dosa...


Dan kumohon ya Rahman ya Rahim,

Damaikanlah ombak di hati ,

Walaupun ribut datang mengundang ,

Kasihku diikat di dasar Rabbi,

Kerana ianya lumrah ujian,

Dan akan kuterus tekadkan janji ,

Kerana telah kupilih jalanMu....

Sumber: http://www.facebook.com/note.php?note_id=435187789602

No comments:

Post a Comment