Assalamu'alaikum.

Assalamu'alaikum
Selamat datang di blog ini. Terimaksih atas kunjungannya sahabat

Semoga dapat bermanfaat untuk membuat kita lebih baik lagi, amin....
(bagi yang ingin copy and share artikel yang ada dblog ini, silahkan saja, asal cantumkan sumbernya... :)

Friday, 9 April 2010

Semoga Ada Ibrah Yang Dapat Menenangkan Jiwa

Assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh

saudaraku..
saidina Ali radhiyallahu'anh pernah berkata:"bila engkau berasa letih kerana berbuat kebajikan, niscaya keletihan itu akan hilang, maka kebaikan itu akan terus kekal"

saudaraku..
Bila engkau engkau merasa ujian tak berpenghujung, lihatlah kebawah mu kerna disana masih ada kisah yang lebih teruk , bila diuji kesabaran tiang yang teguh dan utuh bolehkan runtuh, oleh kerana itu mari bajai dengan iman teman..

hadapi badai kehidupan sebesar apa jua itu.., Allah tidak akan lupa akan kemampuan kita. sungguh kapal hebat itu diciptakan tidak hanya untuk dilabuhkan didermaga..

Allah tabaraka wata'ala telah berfirman " katakanlah (Muhammad)", tidak akan menimpa kamu melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi mu, dialah pelindung kami, dan hanya kepada Allah bertawakkal orang-orang yang beriman" (At-taubah:51)

Hamba-hamba Allah yang maha pengasih adalah orang-orang yang berjalan di atas muka bumi dengan rendah hati dan apabila orang bodoh menyapa mereka (mereka dengan kata-kata hina), mereka mengucapkan S A L A M (Al-furqan:63)

saudaraku..
Apa saja yang kamu peroleh adalah dari Allah, dan apa saja bencana yang menimpamu, maka dari kesalahan dirimu sendiri..(an-nisak:79)

saudaraku..
ujian itu adalah tarbiyah dari Allah untuk naikkan tingkat si shabar, tak perlu resah sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang shabar, tersenyumlah, fashbir shabran jamiila..(qs. muzzammil:10)

mudah-mudahan Allah tabaraka wata'ala memudahkan segala urusan ditambahkan ilmu dan rizqi yang halal..

wallahua'lam bish-shawab
Allah yubarrikfik..
*senyum*

Sumber: Catatan Muhammad El-fakhri Nafish Abdurrahman
http://www.facebook.com/notes/muhammad-el-fakhri-nafish-abdurrahman/semoga-ada-ibrah-yang-dapat-menenangkan-jiwa/10150180657575593

No comments:

Post a Comment